Πέμπτη 20 Ιουνίου 2013

Ο Αλεξανδρείας Θεόδωρος τίμησε τον Διευθυντή του Κεντρικού Εκκλησιαστικού Ταμείου της Κύπρου

Από την Αρχιεπισκοπή Κύπρου

Μέσα στα πλαίσια μιας  σεμνής και ιεροπρεπούς τελετής, που έλαβε χώρα στο Μέγα Συνοδικό τής Ιεράς Αρχιεπισκοπής, η Α.Θ.Μ.  ο Πάπας και Πατριάρχης  Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κύριος κύριος Θεόδωρος ο Β΄τίμησε, « δια τας ποικίλας και πολλαπλάς του υπηρεσίας προς το παλαίφατο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας» τον Διευθυντής τού Κεντρικού Εκκλησιαστικού Ταμείου τής Εκκλησίας τής Κύπρου κύριο Ιωάννη Χαριλάου.
Στη τελετή παρέστη ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου κύριος κύριος Χρυσόστομος ο Β΄, πλείστα Μέλη τής Ιεράς Συνόδου, ο Υπουργός Παιδείας κύριος Κυριάκος Κενεβέζος, συνάδελφοι, φίλοι και εκτιμητές τού έργου τού κυρίου Χαριλάου.
  Η Βυζαντινή χορωδία τής Ιεράς Αρχιεπισκοπής Κύπρου υπό τη διεύθυνση τού Μουσικολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου πατρός Δημητρίου Δημοσθένους διήνθησε την όλη τελετή και τής προσέδωσε Βυζαντινή μεγαλοπρέπεια. Οι εκκλησιαστικοί ύμνοι τους οποίους έψαλλε δημιούργησαν μία κατανυκτική ατμόσφαιρα και ανήγαγαν τις ψυχές των παρευρισκομένων στις πνευματικές σφαίρες τής Βυζαντινής Υμνολογίας.
Στην αρχή τής τελετής μίλησε η Αυτού Μακαριότης ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου, ο οποίος αναφέρθηκε στην αγάπη τού κυρίου Χαριλάου προς την Εκκλησία, στον δημιουργικό και ακαταπόνητο χαρακτήρα του, στην προσήλωσή του προς την επιτυχία των στόχων του και στην ικανότητά του να φέρει σε πέρας οποιανδήποτε αποστολή τού ανατεθεί.
Αρκετές φορές – συνέχισε ο Μακαριώτατος- μπορεί να έχει διαφορετικές απόψεις από μένα σε πολλά θέματα. Με ακούει όμως προσεκτικά, ζυγίζει τα πράγματα και στη συνέχεια μού αναπτύσσει τις δικές του θέσεις. Τις πιο πολλές φορές καταλήγει επιγραμματικά. «Μακαριώτατε, εγώ είμαι τεχνοκράτης. Το συναίσθημα σ’ αυτά τα δύσκολα θέματα δεν έχει θέση. Σάς παρακαλώ αφήστε με να ενεργήσω όπως κρίνω και αναλαμβάνω πλήρως την ευθύνη των πράξεών μου».
Κι’ έγώ, μέσα μου χαίρομαι τον άνδρα που έχει γνώμη και αναλαμβάνει πλήρως τις ευθύνες του… 
Μέχρι τώρα ο κύριος Χαριλάου έχει διαγράψει μία λαμπρή πορεία δράσεως. Εργάζεται ακούραστα, μεθοδικά και αποτελεσματικά. Ωράριο γι’ αυτόν δεν υπάρχει. Πρέπει να φέρει σε πέρας τους στόχους του και έπειτα να επιστρέψει στο σπίτι του. Με τον τρόπο αυτό  έχει λύσει επιτυχώς πάρα πολλά προβλήματα τής Εκκλησίας.
Αναφέρομαι ιδιαιτέρως στο περίφημο φορολογικό θέμα, το οποίο ταλάνισε δεκαετηρίδες ολόκληρες την Εκκλησία και το οποίο, πολλάκις, διάφορες κυβερνώντες το εκμεταλλεύτηκαν για να κατηγορήσουν αδίκως και ασυστόλως την Εκκλησία ότι τάχατες δεν πληρώνει τους φόρους της. Ο κύριος Ιωάννης Χαριλάου με υπομονή και  μεθοδικότητα πέτυχε να το λύσει προς όφελος τού λαού μας. Η Εκκλησία έχει ακόμη και άλλα προβλήματα ενώπιόν της. Είμαι βέβαιος ότι με την ίδια μεθοδικότητα και πίστη θα βοηθήσει για να επιλυθούν και αυτά. Συνεπώς, δράττομαι κι εγώ τής ευκαιρίας, να τού απονείμω τον «πρέποντα έπαινον». 
Καταληκτικά τού εύχομαι υγιεία και μακροημέρευση για το καλό τού ιδίου, της οικογένειάς του και  τής Εκκλησίας. 
Στη συνέχεια έλαβε τον λόγο η Α. Θ. ο Μακαριώτατος Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας κύριος κύριος Θεόδωρος, ο οποίος μιλώντας μ’ ένα πολύ πατρικό και στοργικό ύφος εξέφρασε την ευγνωμοσύνη τόσο τού ιδίου προσωπικά όσο και τού παλαιφάτου Πατριαρχείου Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, προς τον κύριο Ιωάννη Χαριλάου, «δια τας ποικίλας και πολλαπλάς του υπηρεσίας προς το παλαίφατο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας».
«Στο πρόσωπό σου – είπε χαρακτηριστικά- βρήκαμε τον ένθερμο φίλο και συμπαραστάτη για κάθε μας πρόβλημα που αντιμετωπίζαμε. Νοιώθαμε ότι είσαι ο δικός μας άνθρωπος προς τον οποίο, σε κάθε στιγμή μπορούσαμε να απευθυνθούμε, να σού αναλύσουμε το θέμα μας και τους οραματισμούς μας και να ζητήσουμε τη συνδρομή σου, μέσω τής Εκκλησίας, που τόσο ένθερμα και με τόσο ζήλο διακονείς.
Ιδιαίτερα στα θέματα τής εξωτερικής μας ιεραποστολής, που,  - δόξα τω Θεώ, επιτελούμε και χρεωστικώς έχουμε να επιτελέσουμε ένα μεγαλεπήβολο έργο-  έχουμε πάρα πολύ μεγάλες ανάγκες,  η δική σου αρωγή υπήρξε τόσο ζεστή και ένθερμη, που γράφτηκε στις ψυχές μας μ’ ένα πάρα πολύ έντονο και συγκινητικό τρόπο.
Στη συνέχεια ο Μακαριώτατος αφού εξέφρασε προς τον κύριο Ιωάννη Χαριλάου τις Πατριαρχικές του ευχές για κάθε προσωπική και οικογενειακή ευτυχία, επ’ αγαθώ τής Εκκλησίας και τής Πατρίδας,  παρακάλεσε τον Μητροπολίτη Άκκρας κύριο Γεώργιο να αναγνώσει, κατά τα ειωθότα- το Πατριαρχικό γράμμα τής παρασημοφόρησης τού κυρίου Χαριλάου.
Ακολούθως, μέσα σ’ ένα κλίμα συγκινητικής κατάνυξης ο Πατριάρχης παρασημοφόρησε τον κύριο Ιωάννη Χαριλάου, με το παράσημο τού « ΤΑΞΙΑΡΧΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΑΒΒΑ».
Βαθύτατα συγκινημένος ο κύριος Ιωάννης Χαριλάου απάντησε ως εξής:
Μακαριώτατε, Πάπα και Πατριάρχα Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κύριε κύριε Θεόδωρε,
Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Κύπρου κ. κ. Χρυσόστομε,
Πανιερώτατοι, Θεοφιλέστατοι,
Κύριε Υπουργέ,
Αγαπητοί μου φίλοι και συνάδελφοι,
Με αισθήματα βαθύτατης συγκίνησης δέχτηκα την παρασημοφόρηση τού Πάπα και Πατριάρχη Αλεξανδρείας κυρίου κυρίου Θεοδώρου τού Β΄, η οποία αποτελεί για εμένα  μια εξόχως  τιμητική διάκριση.
Προσωπικά, νοιώθω ότι δεν είμαι άξιος μιας τόσο μεγάλης τιμής. Πάλεψα πάρα πολύ μέσα μου για να την αποδεχτώ. Έπρεπε όμως να υπακούσω στα κελεύσματα του.  Και πράγματι, η  παρασημοφόρηση αυτή στη συνείδησή μου ερμηνεύεται ως μία ύψιστη εκδήλωση  των αισθημάτων τού Πατριάρχη Αλεξανδρείας προς το πρόσωπό μου. Γι’ αυτό και ένθερμα τον παρακαλώ να δεχθεί  τα πηγαία αισθήματα τής βαθύτατής μου ευγνωμοσύνης.
Θεωρώ κατάλληλη τη στιγμή να διατυπώσω την άποψη πως,  οτιδήποτε, με τη Χάρη τού Θεού και την ένθερμη στήριξη και ευλογία τού Μακαριωτάτου μας Αρχιεπισκόπου Κύπρου κυρίου Χρυσοστόμου και των υπολοίπων Μελών της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Κύπρου, καταξιώθηκα να πράξω υπέρ τού Πατριαρχείου Αλεξανδρείας, αποτελεί μια έκφραση αγάπης της Εκκλησίας Κύπρου προς την Εκκλησία της Αλεξανδρείας.
Η δική μου συνεισφορά έγκειται στο γεγονός ότι απλώς έπραξα το καθήκον μου, με ένθερμο ζήλο, όπως συνηθίζω να το πράττω πάντοτε.
Η έννοια τής Εκκλησίας, όπως ο Δημιουργός της, Ιησούς Χριστός την ίδρυσε είναι μία, ενιαία και αδιαίρετος σ’ ολόκληρο τον κόσμο και ως  τέτοια πρέπει να την νοιώθουμε και να την βιώνουμε.
Συνεπώς η Εκκλησία της Κύπρου, ως αδελφή Εκκλησία τής Αλεξανδρείας, πάντοτε έρχεται αρωγός σε οποιανδήποτε ανάγκη της, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για θέματα που αφορούν την περαιτέρω δράση της στην εξωτερική ιεραποστολή. Και γνωρίζουμε πολύ καλά ότι κάτω από την εμπνευσμένη  καθοδήγηση τού Πατριάρχου Αλεξανδρείας επιτελεί ένα πάρα πολύ μεγάλο έργο στο  θέμα τού εκχριστιανισμού των αδελφών μας τής Αφρικής και τής σωτηρίας των ψυχών τους.
Διαχρονικά, η Εκκλησία της Κύπρου ακολουθούσα την εντολή τού Κυρίου μας, όπως διατυπώθηκε με τη γραφίδα τού θείου Παύλου «τη φιλαδελφία εις αλλήλους φιλόστοργοι, τη τιμή αλλήλους προηγούμενοι, τω πνεύματι ζέοντες, τω Κυρίω δουλεύοντες, ταις χρείαις των αγίων κοινωνούντες» ( Ρωμ. 12, 10-13), πολλάκις αποδύεται σε εκστρατείες αγάπης προς όλες τις Εκκλησίες, όταν χρειάζεται.
Προσωπικά και μέσα σε αυτά τα πλαίσια είναι βαθύτατη η χαρά που νοιώθω, όταν μου παρέχεται η δυνατότητα και μου ανατίθεται να βοηθήσω καθ’ οιονδήποτε τρόπο.
Μακαριώτατε,
Σήμερα ζούμε σε μια πολύ δύσκολη περίοδο τής ιστορίας τής ανθρωπότητας. Στις ψυχές των ανθρώπων την πρώτη θέση τείνει να κατακτήσει, αν δεν την κατέκτησε ήδη ο Μαμμωνάς και όχι ο Σωτήρ τού κόσμου. Έριδες και οικονομικοί ανταγωνισμοί, ανεργία, πείνα  και καταστροφή τού φυσικού μας περιβάλλοντος συνθέτουν το τραγικό σκηνικό τής σύγχρονης ανθρωπότητας. Και ο άνθρωπος συνεχώς διολισθαίνει στα βαλτώδη έλη τού ατομικού του εγωισμού και οδηγείται από τη μία κρίση στην άλλη χωρίς την προοπτική τής χαράς, αισιοδοξίας και τής ευτυχίας στη ζωή του.
Και όμως. Μέσα σ’ αυτό τον ανταγωνιστικό  κόσμο τού μαχόμενου υλιστικού ευδαιμονισμού υπάρχει πάντοτε η Ελπίδα. Είναι η Ελπίδα που ευαγγελίζεται ο Χριστός μέσω τής Εκκλησίας του. Είναι αυτή που θα φέρει στον αγωνιώντα άνθρωπο όχι απλώς την ελπίδα αλλά και τη χαρά και την αιώνια Λύτρωση. Είναι αυτή που έχει τη δύναμη να τον αναγάγει από τα πρόσκαιρα και φθαρτά τού κόσμου τούτου στα αιώνια τής ουράνιας Βασιλείας τού Κυρίου.
Είχα τη μεγάλη ευλογία Μακαριώτατε, να γεννηθώ από ευσεβέστατους Γονείς, τον Χαράλαμπο και τη Μαρία, οι οποίοι με την ενάρετη και εκκλησιαστική τους ζωή με μεγάλωσαν με τα ίδια ιδανικά. Με δίδαξαν « λόγω τε και έργω» ότι μόνο μέσα στους κόσμους τής Εκκλησίας θα βρω την αληθινή χαρά και ευτυχία.
Οι σπουδές μου, στα Οικονομικά, δεν προοιώνιζαν κάποια επαγγελματική σχέση με την Εκκλησία.  Ούτε κι εγώ το σκέφτηκα. Και όμως ο Κύριος έχει το σχέδιό του για τον καθένα από μας.
Τελικά η Θεία Του Πρόνοια με έφερε στους κόλπους της Εκκλησίας.  Και μάλιστα με είχε φέρει  σε μια περίοδο  πολύ δύσκολη για την Εκκλησία τής Κύπρου.
Θα ήθελα όμως να σας διαβεβαιώσω ότι όποιες και αν ήταν ή εξακολουθούν να είναι οι δυσκολίες στα θέματα που μού ανετέθησαν ή καλούμαι να αναλάβω, πάντοτε νιώθω την αγάπη του Θεού να με βοηθά στην επίλυση αυτών.
Επιπρόσθετα, νοιώθω ότι το έργο μου, όσο δύσκολο και αν είναι, γίνεται για μένα χαρά και αγαλλίαση και ευφροσύνη γιατί έχω δίπλα μου τον Μακαριώτατο και τα Μέλη της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας μας, που με περιβάλλουν με την αγάπη τους•  και με την εμπνευσμένη τους καθοδήγηση, καλλιεργούν μέσα μου τον ζήλο για συστηματική εργασία, για υψηλή στοχοθεσία και αποτελεσματικότητα.
Γι’ αυτό ένα αίσθημα βαθύτατης ευγνωμοσύνης πλημμυρίζει την ψυχή μου, για τους φυσικούς μου Γονείς, για τον πνευματικό μας Πατέρα, τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο Κύπρου και για όλα τα Μέλη της Ιεράς Συνόδου.
Βεβαίως δεν θα ήταν δυνατό να παραλείψω την έκφραση τής αγάπης μου και της ευγνωμοσύνης μου προς τη σύζυγό μου Άντρη, στο πρόσωπο τής οποίας και βλέπω και βιώνω την ολοκλήρωση τού χαρακτήρα μου και η οποία αποτελεί για μένα σύμβολο αγάπης, υπομονής, πίστεως και αισιοδοξίας.
Χάριτας οφείλω και στα παιδιά μου τον Χαράλαμπο και τον Γιώργο. Ο πόθος μου να ζήσουν μια ενάρετη και χριστιανική ζωή και σε μια πατρίδα ελεύθερη και προοδευτική συντελεί, ώστε να αγαπήσω μέσα μου ακόμη πιο πολύ τις έννοιες τής Εκκλησίας, τής Πατρίδας, τής Ελευθερίας, τής Δικαιοσύνης,  και όλες τις άλλες διαχρονικές αξίες τής ζωής.
Μακαριώτατε Πατριάρχα Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, Μακαριώτατε Αρχιεπίσκοπε Κύπρου, Σεβαστοί μου Άγιοι Αρχιερείς, αγαπητοί μου φίλοι και συνάδελφοι,
Αισθάνομαι ότι η ψυχή μου είναι πλημμυρισμένη από μια απέραντη ευγνωμοσύνη προς τον Θεό για την ύψιστη αυτή τιμή που δέχτηκα από την  Αυτού Μακαριότητα τον Πατριάρχη Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κύριο Θεόδωρο τον Β΄, τον οποίο η Χάρις τού Θεού τον αξιώνει επαξίως να πηδαλιουχεί το παλαίφατο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας.
Ταυτόχρονα αισθάνομαι ότι αυτή η τιμή αποτελεί για μένα και ένα ηθικό εφαλτήριο ενός απέραντου χρέους και προς το παλαίφατο Πατριαρχείο Αλεξανδρείας, καθώς και προς όλες τις Εκκλησίες.
Σάς παρακαλώ θερμά Μακαριώτατε Πάπα και Πατριάρχα Αλεξανδρείας, Μακαριώτατε Άγιε Κύπρου και Άγιοι Αρχιερείς να προσεύχεσθε προς τον Κύριο της Αγάπης να με αναδεικνύει άξιο αυτού τού ηθικού χρέους που νοιώθω μέσα μου προς την Εκκλησία του Χριστού.
Σάς ευχαριστώ θερμά όλους που με τιμάτε απόψε με την παρουσία σας και την αγάπη σας. Σάς εύχομαι από τα βάθη της καρδιάς μου κάθε χαρά και ευτυχία στη ζωή σας.

http://www.amen.gr/article14361

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου